Procedure For Assessing The ExperienceQuality In Iptv

Authors

  • Oscar Josué Calderón Cortés
  • Diego Gómez Sevilla
  • Germán Castro Peña

DOI:

https://doi.org/10.31908/19098367.716

Keywords:

IPTV, Quality of Experience, Quality of Service.

Abstract

IPTV is a new technology for transmitting audiovisual contents with the purpose of enhancing the quality levels of the traditional television. For that reason, it is important that the service provider can assess the accomplishment of this condition. This article introduces a procedure to assess IPTV Quality of Experience. The procedure is based in key performance indicators, which allow knowing the users’ acceptability degree, considering different aspects of the service.

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Author Biographies

  • Oscar Josué Calderón Cortés

    Especialista en Redes y Servicios Telemáticos Ingeniero en Electrónica y Telecomunicaciones Docente Investigador Facultad de Ingeniería Electrónica y Telecomunicaciones, Universidad del Cauca Miembro IEEE Grupo Nuevas Tecnologías en Telecomunicaciones - GNTT

  • Diego Gómez Sevilla

    Estudiante de Pregrado de Ingeniería en Electrónica y Telecomunicaciones Universidad del Cauca Grupo de Investigación en Nuevas Tecnologías en Telecomunicaciones - GNTT   

  • Germán Castro Peña

    Estudiante de Pregrado de Ingeniería en Electrónica y Telecomunicaciones Universidad del Cauca Grupo de Investigación en Nuevas Tecnologías en Telecomunicaciones - GNTT

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Published

2011-06-24

Issue

Section

Artículos

How to Cite

[1]
“Procedure For Assessing The ExperienceQuality In Iptv”, Entre cienc. ing., vol. 5, no. 9, pp. 150–169, Jun. 2011, doi: 10.31908/19098367.716.