Let's start with math: games are the best option
DOI:
https://doi.org/10.31908/19098367.831Keywords:
Abacus, tens, hundreas, position, units, reasoning, analysis.Abstract
The ludic mathematics project that is described in this document is oriented to initiate the kids in one of the first stages of this subject, numerical positioning and multiplication tables, from a different point of view, covering the topics in a didactic and fun way, showing the mathematics as the base of the sciences in their most simple expression and as the easiest way to solve simple problems of our daily life.
Downloads
References
Ley 115 de 1994. Artículo 5, Fines de la Educación; Artículo 13. Objetivos comunes de todos los niveles; Artículo 14. Enseñanza obligatoria.
Ley 715 de 1994. Capítulo II. Competencias de las Entidades Territoriales. 6.2.1., 6.2.4., 6.2.9. (Mejoramiento y calidad de la Educación)
MINISTERIO DE EDUCACIÓN NACIONAL. Articulación de la educación con el mundo productivo. La formación en Competencias Laborales. Documento de Política, Bogotá, Colombia 2003
MINISTERIO DE EDUCACIÓN NACIONAL. Lineamientos Curriculares. Área de Matemáticas. Editorial Libros y libros S.A.
MONTENEGRO, Ignacio Abdón. Evaluemos Competencias Matemáticas. Cooperativa Editorial Magisterio.
TOBÓN, Tobón Sergio. Formación basada en Competencias. Pensamiento complejo diseño curricular y didáctica. Ecoe Ediciones. 2004
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Entre ciencia e ingeniería

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.