Serious games for health desing

Authors

  • Felipe Ernesto Parrado Corredor
  • John Edison Muñoz Cardona
  • Oscar Alberto Henao Gallo

Keywords:

Human-Computer Interaction, Videogames for Health, Behavioral Modification, Project Design

Abstract

Serious video games for health (G4H) are technological applications oriented to change behavior leading into welfare states. Its success lies on the quality of user interaction, which necessarily relies on the knowledge of the area of Human-Computer Interaction (HCI), further both engineers and health professionals work together for its development. In this paper it is examined the best practices and steps for the development of this type of video games. There are 8 research ideas outlined in this field, which constitute a valuable bank for future project's development

Author Biographies

  • Felipe Ernesto Parrado Corredor

    Psicólogo, Universidad Nacional de Colombia. Especialista en Psicología del Consumidor, Fundación Universitaria Konrad Lorenz. Master en Cerebro y Conducta, Universidad de Sevilla. Docente del Programa de Psicología. Líder del Grupo de Investigación “Clínica y Salud Mental” de la Universidad Católica de Pereira.

  • John Edison Muñoz Cardona

    Ingeniero en Física, Universidad Tecnológica de Pereira. Master en Ingeniería Eléctrica, Universidad Tecnológica de Pereira. Consultor en Human Computer Interaction. Joven investigador de Colciencias en Videojuegos para la salud. Líder del HCI Group Colombia.

  • Oscar Alberto Henao Gallo

    PhD. Bioingeniería, Universidad Politécnica de Valencia, España. Master en Bioingeniería, Universidad Politécnica de Valencia, España. Master en Instrumentación Física, Universidad Tecnológica Pereira. Licenciado en Matemáticas y Física, U. Tecnológica de Pereira, Investigador Activo del HCI Group, Colombia.

Downloads

Published

2020-12-26

Issue

Section

Temas Generales